دستور پخت کیک رویایی رو دوست عزیزی ازم خواسته بود، میزارم اینجا که درست کنید و شیرین کام باشید
من ایده رو از اینجا گرفتم ولی خیلی تغییرش دادم:
http://sofrehkhune.com/food/832/
کیکش که یه کیک اسفنجی ساده است که من با یه روش خیلی ساده بدون نیاز به همزن و راحت درست می کنم، انقدر راحت هست که هر وقت آدم دلش کیک بخواد بشه در کمتر 10 دقیقه موادش رو درست کرد، یه لایه هم برای روش باید درست کرد
دستور کیک اسفنجی:
مواد لازم :
3 تخم مرغ
نصف لیوان روغن
3/4 لیوان شکر
3/4 لیوان شیر( گاهی آبمیوه میریزم خوشمزه تر میشه)
2/5 لیوان آرد(self raising flour)
بکینگ پودر و وانیل هم هر کدوم 1 قاشق چای خوری
3 تا تخم مرغ رو با چنگال دو سه دقیقه میزنیم، شکر رو اضافه میکنیم یکی دو دقیقه با چنگال میزنیم ، بعد روغن وشیر رو میریزم کمی میزنیم و حالا آرد و وانیل و بکینگ پودر رو میریزیم، کمی هم میزنیم تا مخلوط بشه، خمیر کیک آمادست، حالا هر چی دلتون خواست بریزید توش! کشمش، آلو، موز، سیب ، خلال بادوم، گردو، یا هر چی که دلتون خواست.
45 دقیقه در دمای 180( ولی برای این کیک باید مثلا بعد از 35 دقیقه درش بیارید و مواد زیر رو روش بریزید و دوباره 5 دقیقه تو فر بمونه)
برای رویه بالای کیک
مواد لازم:
شکر قهوه ای 80 گرم
پودر کاکائو 1 قاشق
گردو خرد شده نزدیک 3 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 70 گرم
کره 100 گرم
خلال بادام 3 قاشق
کره رو آب میکنیم، شکر رو توش میریزیم تا کمی با هم حل بشن،همه ی مواد رو میریزیم توش هم میزنیم تا یه مایع غلیظ بشه، حالا کیک رو در میاریم و این مواد رو روش پهن میکنیم تا همه جاشو بگیره بعد دوباره 5 دقیقه میذاریم تو فر
همین
واقعا من از این مدل کیک خیلی خوشم اومد، بسیار خوشمزه و شکیله، راستی این کیک هر چی بیشتر بمونه بیشتر خودشو میگیره و خوشمزه تر میشه، برای همین بهتره مثلا اگر مهمون دارید روز قبلش درستش کنید
نوش جان
merci baraei dastoor cake.
ReplyDelete